08-03-11

Mijn organisatie systeem

Ik wil even de tijd nemen om u te vertellen over mijn organisatie systeem, nu ik al een tijdje de gewoonte heb om een GTD systeem te gebruiken en het gaandeweg aangepast heb.

Op de websites van lifehacking allerhande maken ze graag gebruik van schriftjes (Moleskine) en indexkaartjes maar dat ligt mij zo niet.

Hier is mijn systeem, misschien geeft dit jou ook inspiratie voor je planning.

Informatie (ideeën, papieren, tijdschriften, mail, …) die binnenkomt wordt ofwel weggegooid ofwel bijgehouden in een archief, ofwel in de directe toekomst behandeld ofwel later/misschien behandeld.  Als ik onderweg ideeën krijg schrijf ik dit gewoon op losse blaadjes die ik behandel zoals de rest van de informatie.

Ik heb een werkmap voor de prioritaire taken, hierin zit:
1) papieren die ik snel wil afhandelen, de eerstvolgende acties
2) een blad met mijn maandplanning op. Dit maak ik m.b.v. Cozi (met Outlook is dit ook best mogelijk) en alle terugkerende werkjes staan er automatisch op, de rest kan ik bijschrijven.
 + Een blad voor mijn uitgaven per maand, dit kan bv. in eenzelfde plastic mapje.
3) Wachten op = ik wacht op een gevolg van anderen of een betaling of zo. Ik schrijf alles wat erin zit +  een deadline op een voorblad om makkelijk op te volgen.

Kaft Later/Misschien: Voor de ideeën waar ik niet direct iets mee wil doen of die me nuttig lijken in de toekomst hou ik een kaft bij, deze wordt snel dikker maar dat stoort me niet. Na een tijd merkte ik dat telkens dezelfde thema’s terugkwamen en de papieren zitten nu genummerd per thema met een overzichtje vooraan. Bij gelegenheid behandel ik deze met de nodige aandacht.

Mijn archief is alfabetisch in hangmapjes ondergebracht.

Wat denkt u hiervan?

19:23 Gepost door Ann in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: gtd, lifehacking, organisatie, systeem |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.